8/13/07

FULLY REPORT TRIP TO REDANG 2 AUGUST-6 AUGUST 2007

2 August 2007 tepat 10 mlm kitorang bertolak dari PWTC..but bus jer bertolak, kitorang yg tersadai kat pwtc daaa, actually ader mis communication before that, tempat kitorang telah dia ambil oleh mangkuk2 satu family nie..waaa dgn confiedent jer ckp "Ni tempat kitorang la"...peh tu siap gelak2 lagi..mak bapak diorang pun same....cis buat malu kami jer, waa kami pun serang la supervisor Sani Business Class Express..bayo mahal tp tempat kitorang di amek org!apa kejadahnya...dah aku penat giler baru balik dari keje ingatkan nak bersenang lenang sikit tp.....waa supervisor to pun kate "diorang yg salah bas bukan nya you all"! wei kitorang dari pwtc tu jalan kaki woo ke tepi lebuh raya jalan Kuching sebab supervisor tu call driver tu suh berhenti gak, and bila jer family tu di suh turun..kitorang aper lagi," Aik siapa yg salah bas" hahahah siap gelak lagi...nasib aku tak sound direct kat anak2 dia...kalu idak confirm jadi perang beso! berlagak.....
pasal diorang , kitorang bertolak lambat sikit arr around 10.30pm, huhu best giler dapat gak tempat duk aku yg canggih lagi selesa nie..sebelum tu kan aku dah amek pill 'flu' sebab aku selsema tak sampai 1 jam aku mengantuk...ooo before that aku sms all my frend kate nak gi terengganu..actually gi Redang..kasi gempak sikit tak semua pun kengkawan aku tau aku gi Redang, dlm banyak kawan2, member aku nie si 'mamat' nie pelik sikit, keje outstation,ade lesen diving, selalu turun terengganu tapi tak pernah sampai ke Redang...hahahahah bila dia bg tau kat aku mcm tu kan aku pun what???? pelik + confuse...last2 bila aku kate aku nak buat trip lagi ke Pulau, dia kate nak join....
ok sambung story...kitorang sampai kat Terengganu bus station around 4.30am, nak tau naper, driver tu bawak laju gilerr, kecut gak perut aku memang aku tak tido langsung la kadang2 terpikir gak negatif think" sempat ke aku kahwin nie" hahhahahahhhah....akhirnya sampai gak aku dgn selamatnya..amin..dlm kepala aku' sempat..sempat...'
sampai awal 1 jam..siot! lama giler bertape kat stesan bas pagi tu...and driver kitorang pun sampai around 7am, mane la tak weng...peh tu kan breakfast pagi tu aku ingat nak makan nasi kerabu and aku pg la cari kat tepi gerai2 tu siap tanya nasi kerabu, org yg jual tu senyum jer..'dik sini ader jual nasi berlauk & nasi dagang jer"..cis confident jer aku tanya ..peh tu kan aku tak puas hati tanya lagi "kak nie nasi kerabu ke? naper tak warna biru...lame2 dia pun confuse maleh nak layan aku...kawan2 aku pun kate "Rina oii mane ade jual nasi biru, nasi dagang je jual kat sini, kalo nak makan pg la Kelantan.."
emm kempunan aku lagi nak makan nasi kerabu....terpaksa aku breakfast dgn nasi lemak bilis..bilis pun jadi la...abis jer breakfast kitorang gerak ke Van, sebab bot bergerak pukul 9.00 pagi sebab dari town terengganu nak ke Merang Jetty lebih kurang 45 minit. kitorang lepak kat gerai tu pun dah dekat pukul 8 pg.
Sampai jer Merang jetty kitorang dah stand by nak gerak naik speed boat..giloss sakit punggung aku...aku rase kan semua yg naik speed boat tu memang semua 'meng aduh..aduh"...rampek betul, aku plak dah start melambung-lambung mcm bola...jap kekiri kekanan....
Sampai jer kan kat Redang Kalong Resort, kami di layan mcm VIP la..ade class! Kami org pertama yg sampai di resort tu, and tempat tu memang class la agak privacy jauh dari org,very relax & cool place.Peh tu kan kitorang di bagi briefing snorkeling pukul berapa, lunch pukul berapa, dinner pukul berapa & bla...bla..bla...nie aku nak cite time Corrie( owner) bg brief kan ade satu couple nie sorang tahap senja(lelaki) sorang lagi tahap subuh(perempuan) aku rase BF & GF ntah la dah kahwin ke belum ke aku tak tau..diorang nie melayu la..tapi tahap cakap beso, riak,angkuh, kerek, poyo,sombong....ee mcm2 aku bole gelarkan dia...aku panggil dia abg poyo kenkawan aku panggil dia abg Gam.. gamat or gampang....apsal aku panggil dia gamat or gampang jap2 aku cite...time corrie bg brief dia bole sound minah tu "apsal u bg brief kat depan jer ko patut brief face to face dgn aku..bukannya aku tak bayor..." lebih kurang mcm tu la bunyi nya..woo minah tu dengo terus dia geleng kepala dia..terus dia tak layan sgt la permintaan mamat poyo nie,nak tau naper? corrie bg kitorang check out pukul 12 pm actually u all kena check out pukul 9pg maknanya korang duk kat luor chalet mcm org bodoh tapi sebabkan corrie & kitorang tak byk kerenah akhirnya di bagi layanan yg baik sgt...dia bg stay la! abg Gam.. tu check out pukul 7 pgi sebab bot dia di atur pukul 8 pagi..hahahahh cian betul mamat tu..tu arr sape suh kerek sgt..kalo idak bole geng ngan kitorang stay pukul 12 pm...cakp beso lagi!
paling best chalet nie sediakan roti bakar & air panas & sejuk sampai 2 pagi..tak kisah la nak makan sepuluh kali pun tak kisah nak buat air berpuluh2 kali pun no hal...
Malam tu kan aku & geng2 ber karoeke, main ping pong & main pool...tekak aku dah tahap kering la..baru dua lagu dah semput...eee last2 aku main congkak dgn ezi...
Luper plak nak mention bila kami sampai jer chalet tu, kami lunch and after lunch terus gi snorkelling...wooo best gilerr! but ade kejadian yg korang sume tak tau beb! aku cedera mase aku snorkelling, kaki aku tersiat jadi meleleh la darah tu kuor tak henti2 sebab terlanggar coral yg beso kat bawah laut, aku pun tak sedo sebab abg Gam arr punyer pasal sibuk cakap kat hujung tu ade GAMAT...aku memang tak nak sebab penat tu berenang, tak per arr sebab geng2 aku sume tak nak layan akhirnya aku & ezi jer la layan...abg Gam tu pun satu depan chalet kita melambak2 gamat...pg la tgk pueh2....kecoh satu dunia citer pasal gamat!tu sebab kitorang panggil dia abg Gamat! abg...Gam...abg Gam...

...second report on the way...

No comments: